Wednesday, July 09, 2008

Konferencja w Belmont Abbey College

Jestem cały tydzień w domu i myślałem, że nadrobię wszystkie zaległości, a tymczasem na nic nie mam czasu. Ale cóż, tak to już w życiu bywa. Każdy dzień dostarcza nam nowych zajęć i czasem trzeba zmienić wcześniejsze plany.

Dzisiaj na przykład poświęciłem parę godzin na zawiadomienie wszystkich katolickich parafii w Charlotte o konferencji, jaka odbędzie się w naszym mieście w najbliższy weekend. Sam wybieram się tam z moją córeczką i jak sprawdzałem, czy wszystko mam załatwione, dowiedziałem się, że są jeszcze wolne miejsca. Postanowiłem więc zawiadomić parę osób, bo sama konferencja zapowiada się wspaniale.

Konferencja ta, pod nazwą “Combating Relativism And The Culture Of Death On College Campuses, In The Media And Beyond” (co oznacza “Zwalczając relatywizm i kulturę śmierci na uniwersytetach, w mediach i poza nimi”) odbędzie się na terenie starego (jak na amerykańskie warunki) katolickiego uniwersytetu Belmont Abbey College. Uniwersytet jest częścią benedyktyńskiego klasztoru zlokalizowanego kilkanaście kilometrów od Charlotte, w małym miasteczku Belmont, NC. Sam klasztor i uniwersytet powstały w 1876. roku, a więc liczą sobie już 132 lata. Może nie całkiem Oxford, czy nawet UJ i nawet nasz stanowy uniwersytet jest dużo starszy, bo powstał jeszcze w XVIII wieku, ale i tak całkiem nieźle. Na pewno atmosfera monastyru i szkoły „pachnie tradycją”, a nie świeżymi tynkami.

Konferencja będzie trwała trzy dni i będzie prowadzona przez wielu wspaniałych wykładowców. Nie wszystkich znam, ale o paru słyszałem i chciałbym parę słów o nich napisać. Przede wszystkim Peter Kreeft. To właśnie ze względu na niego postanowiłem iść na tę konferencję. Mam kilka książek jego autorstwa i słyszałem wiele nagrań z różnych konferencji podobnych tej, na którą się wybieram. Można je usłyszeć na stronie Petera Kreefta, www.peterkreeft.com/audio.htm

On sam jest konwertytą z kalwinizmu, choć katolikiem został już bardzo dawno temu, w studenckich czasach. Teraz jest on wykładowcą na katolickim i dość liberalnym jezuickim uniwersytecie Boston College w Bostonie. Jego poglądy są jednak dalekie od liberałów i jest on bardzo konserwatywnym i bardzo ortodoksyjnym katolikiem, filozofem i w ogóle człowiekiem. W Polsce przetłumaczono kilka książek profesora Kreefta i serdecznie je polecam wszystkim. Wpisując ”Peter Kreeft” w google każdy sam znajdzie je bez problemu. Na samej konferencji profesor Kreeft będzie miał cztery wykłady.

Inny ciekawym gościem konferencji będzie doktor Paul Thigpen. On sam także jest konwertytą. Wychował się w rodzinie należącej do kościoła prezbiteriańskiego (kalwińskiego), jako nastolatek stracił zupełnie wiarę. Na skutek rożnych wydarzeń w jego życiu i czytania książek autorstwa CS Lewisa i GK Chestertona powrócił do wiary i nawet został pastorem. Podczas swej pielgrzymki duchowej był metodystą, baptystą, był w kościele episkopalnym, był zielonoświątkowcem i był „niezależnym chrześcijaninem”, a katolikiem został zaledwie 15 lat temu. Jego świadectwo, po angielsku, można znaleźć na jego stronie: http://paulthigpen.com/pa...mecatholic.html albo można posłuchać kilku audycji radiowych z jego udziałem które są w archiwach radia www.EWTN.com i organizacji Catholic Answers, www.catholic.com.

Kolejnym mówcą będzie Patrick Madrid, od którego być może powinienem zacząć. On jest gospodarzem tej konferencji. Katolik od urodzenia, założyciel apologetycznego pisma Envoy i organizacji Envoy Institute, która znalazła gościnę w klasztorze Benedyktów w Belmont, Patrick Madryt prowadzi cotygodniową audycję typu „otwarty mikrofon” w każdy czwartek w radiu EWTN. Na żywo można go usłyszeć o 21. polskiego czasu na www.ewtn.com

Teresa Tomeo jest dziennikarką, która przez lata pracowała w świeckich stacjach telewizyjnych w Detroit. Przeżywszy nawrócenie zrezygnowała z pracy w świeckich mediach i zaczęła pracować w katolickiej rozgłośni Ave Maria Radio. To tylko paru z mówców na tej konferencji. Pełna lista i krótkie noty biograficzne są tutaj: http://www.envoyinstitute...relativism.html Ja oczywiście postaram się napisać więcej o tym wydarzeniu, a jeżeli ktoś z Charlotte lub okolic przeczyta to przed piątkiem, 11. lipca, zapraszam do wybrania się na tę konferencję. Naprawdę będzie warto.

No comments:

Post a Comment