Thursday, September 20, 2012

Tour de USA. Zlomy i klasyki

Trochę złomu i innych ciekawych pojazdów. Na początek lekko przyrdzewiała Honda Accord:



Nie wiem co ten narozrabiał, ale ma cztery radiowozy koło siebie, z czego trzy "tajne":



Kenworth W900 z dużą sypialnią:



Ale mi się ten widoczek spodobał. Poczułem się jak w Nadwiślańskim Kraju. Robotnik łopatą i wiadrem osusza kałużę. Chciałem mu zasugerować nabranie wody wiadrem, byłoby szybciej, ale co tam. Pewnie ma płacone na godzinę, a nie od roboty. :lol: A drugi, rzecz jasna, kibicuje. I pewnie daje dobre rady.



Ford Galaxie 500 Convertible:



Camaro, też lekko nadjedzony rdzą:



BMW 535, piękny egzemplarz ciągle aktywnej wyścigówki. to w warsztacie, gdzie będą naprawiać mojego M3



Corvette Sting Ray:



Zachód słońca i siedmiopasmowa autostrada w Atlancie:



Ja tu chyba nadużywam trochę slowa "klasyczny", ale to jest taki klasyczny, stary amerykański autokar :-D



Za to Toyoty Cressidy nie będziemy nazywać klasykiem, ale "złomnikiem" :lol:



Na balkoniku wolno jeździć w większości stanów, choć takie krzesełko z kuchni, niczym nie umocowane, to chyba nie jest najlepszy pomysł.



Mówiąc o klasykach... Peterbilt 379



Zwykła wymiana oleju zamieniła się w parogodzinną naprawę, bo się ukręciła śrubka i trzeba było wymienić całą miskę olejową. A to nie było wcale proste.

4 comments:

  1. A co się stało M3jce?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spędziłem popołudnie i wieczór na torze dla dragsterów i podczas zabawy spaliłem sprzęgło. Na moim kanale na YouTube są jakieś filmy z tego wieczoru.

      Delete
  2. A czy nie będzie problemu z zwiększonym momentem obrotowym w stosunku do seryjnego silnika?
    Tak na szybko licząc, (zakładam, że 600KM jest przy 8300rpm) masz teraz 507Nm, a maksymalny moment obrotowy jest pewnie jeszcze większy.

    ReplyDelete
  3. Jeżeli nie będę "świrował", nie powinno być. Seryjne sprzęgło padło po kilku godzinach intensywnego używania, ponad dwadzieścia ekstremalnych prób maksymalnego przyspieszania, niemalże bez przerw między nimi. Do tego sprzęgło to miało już ponad 70 tys km i nie wiem jak je użytkował pierwszy właściciel. Możliwe, że był to ktoś, kto nigdy nie miał wcześniej auta z manualną skrzynią biegów.

    Przeglądając fora motoryzacyjne nie spotkałem się z jakimś problemem dotyczącym seryjnych sprzęgieł. Co więcej - fakt, że BMW je poprawiło, zmieniając nawet wymiary świadczy chyba o tym, że jest ono teraz nawet mocniejsze. Liczę więc na to, że wytrzyma ono długie lata.

    ReplyDelete