Sunday, October 21, 2012

Mustangi i nie tylko

Korzystając z chwili czasu na bazie wkleję parę fotek z ostatnich dni. Kilka Mustangów z warsztatu, gdzie była hamownia, na której sprawdzałem swoje auto:



Cadillac XLR, daleki krewniak Cvorvette. Ma tę samą płytę podłogową, ale inny silnik i zawieszenie:



Kenworth W 900 z ciekawymi lampami:



1940' Ford:



Chevrolet Malibu z "drabiniastymi" kołami:



Chevrolet Corvair:



Widok z mostu na port w Jacksonville, FL:



"Zezowate szczęście", czyli Morgan Aero 8



Fisker Karma. Henrik Fisker, założyciel firmy Fisker Automotive, Inc zaprojektował takie samochody, jak Aston Martin DB9, Aston Martin V8 Vantage, Fisker Karma, czy BMW Z8.



Peterbilt 387:



Pan policjant na poboczu, z suszarką w ręce:



Dodge Viper i Dodge Challenger:

Tuesday, October 16, 2012

Hamownia. 600 KM, 542 Nm

Wreszcie udało mi się zmierzyć moc silnika i moment obrotowy BMW na hamowni. Wyniki takie, jakich się spodziewałem: 600KM i 542 Nm. Poniżej jest wykres z komputera robiącego pomiar. Strata mocy i momentu na kołach to ok. 17%, do tego w czasie testu zapomnieliśmy wyłączyć klimatyzację, ale to już drobiazg. Nie chodzi o te parę KM, które klima "zjada" między silnikiem, a mocą odczytywaną na kołach. Chodziło raczej o potwierdzenie, że udało się uzyskać wynik w granicach 600 KM.

Interesujące jest to, że wynik ten uzyskany jest przy stosunkowo niewielkim doładowaniu. Można bardzo łatwo, przez zmniejszenie średnicy kółka napędzającego kompresor, zwiększyć ciśnienie doładowania, ale chyba nie będę tego na razie robił, bo po pierwsze osiągi tego silnika w zupełności mnie satysfakcjonują, a po drugie niższe doładowanie = większa trwałość silnika, a ja chcialbym, by to auto służyło mi jeszcze wiele lat.


Zoom in (real dimensions: 800 x 655)Obrazek

Tour de USA

1966 Chevrolet Chevelle SS:



Jeep CJ7 Laredo, to początek lat 80:



"Korytarz bezpieczeństwa" dla ciężarówek z przegrzanymi hamulcami:



Nieoznakowany, policyjny Dodge Charger. Zdradza go rejestracja, widoczne policyjne LEDy i antenka na bagażniku:



Trochę staroci. Ten motocykl na pierwszych fotkach to oczywiście atrapa, ponadwymiarowy model. Ale w głębi widać autentycznego Forda Model T.



Kenworth W900, londyński piętrus, Ford 9000 i cabover GMC:



Pięknie odrestaurowany VW Beetle z lat pięćdziesiątych:



1980 Pontiac Grand Prix:



Kenworth K100 z wyjątkowo dużym rozstawem osi. Bardzo niepraktyczne, powoduje duże zużycie paliwa, ale nieznacznie poprawia komfort jazdy i wygląda "cool" 8-)



Kolejny samochód wyleciał z drogi:



Jaguar zawsze robił piękne samochody. Tego prowadzi roztargniony kierowca, zapomniał zamknąć zbiornik paliwa po tankowaniu:



Samochód strażacki firmy American LaFrance z Greensboro, NC:



I na koniec Dune Buggy i piękny zachód słońca: